Ny havnebil

Kirkenes havn KF går over til elbil

Kirkenes havn KF går over til elbil. - Dette er en start på vår satsing på å bli en lavutslippshavn sier havnesjef Terje Jørgensen.

Kirkenes havn KF går over til elbil

Kirkenes havn har ambisiøse planer om en bærekraftig utvikling. Det er et mål å få bygget en helt utslippsfri isbryter, og å gå over til elektriske kjøretøyer. En ny elektrisk havnebil er det første skrittet i dette arbeidet. -Skal vi nå våre mål om å bli en sentral internasjonal havn i arktis, må vi selv være med i arbeidet for reduserte utslipp sier havnesjefen.

Med ny flott logo for Kirkenes havn utarbeidet i 2021 av Tord Østerbøl som er elev ved Kirkenes videregående skole, har det vært helt naturlig å profilere den nye bilen med et design utarbeidet av Tords elevbedrift. Kirkenes havn er svært godt fornøyd også med dette arbeidet.

På bildet overtar en fornøyd havnesjef Terje Jørgensen den nye Toyota Proace Electric fra Terje Johansen hos Sandnes Auto AS.

God Jul

19 desember 2023

Julehilsen fra alle oss i Kirkenes havn